Klucz do sukcesu


Klucz do sukcesu
2014-07-02
Doświadczenie, profesjonalizm, innowacje – to elementy, które charakteryzują działania wiodących polskich przedsiębiorstw. Zbudowanie silnej, rozpoznawalnej w kraju i poza jego granicami marki to niełatwy i długotrwały proces. Osiągnięcia polskich firm pokazują, że jest to jak najbardziej możliwe.
Przeczytaj również:
Sukces – niezależnie od dziedziny – zwykle nie jest dziełem przypadku, tylko solidnej, długotrwałej pracy. Tak jest w sporcie, muzyce, nauce, podobnie dzieje się również w biznesie. Udowodniło to wiele rodzimych firm, które z małych spółek stały się prężnie działającymi przedsiębiorstwami tworzącymi nowe miejsca pracy. Ich innowacyjne produkty wyznaczają standardy, a mimo to, nie ustają one w wysiłkach, by wprowadzać na rynek coraz to nowsze, doskonalsze rozwiązania. Za przykład spółki, która dzięki ciężkiej pracy swoich twórców, stała się liderem na polskim rynku materiałów izolacyjnych, może posłużyć działająca od ponad 20 lat firma AIB.

Spełniać złożone obietnice

Założyciele AIB przyjęli, że zgodnie z ich wykształceniem i doświadczeniem, firma powinna specjalizować się w wytłaczaniu i produkcji wysokiej klasy materiałów izolacyjnych. Zaczynali od jednej linii produkcyjnej. Obecnie przedsiębiorstwo posiada, m.in. własny, nowoczesny zakład, specjalistyczny dział badawczo-rozwojowy i zatrudnia ponad sto osób. Asortyment produktów mocno wykracza poza uszczelki i obejmuje system uszczelniających taśm okiennych (Integra System), masy butylowe, profile z PVC, konsole do montażu okien czy bloki podparapetowe. – Nasze rozwiązania od początku tworzyliśmy z myślą o zbudowaniu silnej, polskiej marki, która będzie zdolna konkurować na rynku krajowym i europejskim – mówi Maciej Ślączka, Prezes AIB i jeden z założycieli firmy – Postanowiliśmy, że produkty firmowane marką AIB będą zawsze innowacyjne oraz najwyższej jakości. I od ponad dwudziestu lat tego postanowienia dotrzymujemy – dodaje. To ważne, bo wyroby, za którymi stoją silne marki, są dla nabywców obietnicą spełnienia szeregu cech, jakich od nich oczekują, a które solidny brand powinien im gwarantować. Produkty firmy AIB od lat są ważnym komponentem nowoczesnych, energooszczędnych okien i drzwi renomowanych polskich producentów.

Wyróżniać się spośród konkurencji

– Zbudowanie i utrzymanie dobrej pozycji przedsiębiorstwa to swego rodzaju sztuka, która wymaga stosowania różnych narzędzi i metod, w zależności od bieżących potrzeb oraz otoczenia konkurencyjnego – tłumaczy prezes AIB. Sztuką jest, np. odróżnić się od konkurencji. Silne marki oferują zestawy unikalnych, typowych tylko dla nich cech i korzyści, które zapewniają swoim odbiorcom. Ponieważ rynek nie stoi w miejscu, przedsiębiorstwa muszą wciąż się rozwijać i inwestować w coraz nowszy asortyment i technologie. – Dzięki stałemu zwiększaniu nakładów na prace badawczo-rozwojowe, stworzyliśmy szeroką gamę produktów, które zaspokajają potrzeby dynamicznie rozwijającej się branży stolarki otworowej. Ponieważ zależy nam na dostarczaniu rozwiązań najwyższej jakości, uruchomiliśmy nowoczesne laboratorium, w którym przeprowadzamy badania i testy wymagane przez naszych klientów – mówi Maciej Ślączka. W swoich precyzyjnie planowanych działaniach przedsiębiorstwo stawia na wiedzę i doświadczenie ludzi, dlatego dba o stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników. Dzięki ich kreatywności i otwartości na nowe pomysły, spółka jest w stanie przyjąć nawet bardzo nietypowe zlecenia. Nie mniej ważne są też ciągłe dążenie do optymalizacji produkcji oraz doskonale zorganizowany transport i logistyka. Pozwala to na skrócenie do minimum czasu dostawy, co bardzo cenią sobie klienci. Firma dba również o ochronę środowiska naturalnego, używane przez nią materiały – termoplastyczne elastomery – są łatwe do ponownego przetworzenia. Wszystko to sprawia, że AIB osiągnęło status firmy rozpoznawalnej w branży i wciąż z powodzeniem rozwija swoją działalność.

Zrozumieć klienta


Posiadanie w ofercie określonych, nawet bardzo atrakcyjnych produktów, czasami może nie wystarczyć do osiągnięcia sukcesu. Duża ilość odbiorców potrzebuje zindywidualizowanych rozwiązań, ściśle dopasowanych do ich specyficznych wymagań i potrzeb. Dlatego jedną z kluczowych umiejętności nowoczesnej firmy jest elastyczność i dobre zrozumienie wymagań klientów. Spółka AIB stawia na ciepły kontakt i wysoką jakość obsługi kontrahentów – zarówno krajowych jak i zagranicznych. – To szczególnie ważne, ponieważ naszych produktów nie da się po prostu kupić w sklepie – wyjaśnia Maciej Ślączka – Nabywcami oferowanych przez nas rozwiązań są klienci biznesowi, którzy cenią sobie to, że do każdego z nich podchodzimy indywidualnie – dodaje prezes AIB. Spółka w swoim asortymencie posiada wyroby ze standardowego programu, ale oferuje również rozwiązania od początku projektowane pod konkretne potrzeby danego kontrahenta. W tym przypadku możliwe do zastosowania są dwie drogi prowadzące do osiągnięcia zamierzonego celu.  W pierwszej, służby techniczne klienta przedstawiają wstępne założenia projektu lub ewentualnie jego gotowe propozycje, a doświadczeni eksperci pracujący w AIB weryfikują je pod kątem możliwości technicznych (wykonanie oprzyrządowania) oraz produkcyjnych. W drugiej klient zdaje się w całości na wiedzę i doświadczenie pracowników Działu Badawczo-Rozwojowego, Projektowania i Wdrażania, i oczekuje od AIB opracowania optymalnego dla siebie rozwiązania. Dzięki temu efekt końcowy, w postaci wysokiej klasy komponentów, jest w pełni dopasowany do oczekiwań odbiorcy.

Nie ma jednej, uniwersalnej metody na stworzenie prężnie działającego przedsiębiorstwa. To prawdziwa sztuka, która wymaga nie tylko zastosowania nieszablonowych pomysłów, lecz także ciężkiej pracy. Firma powinna wyróżniać się na tle konkurencji i dobrze rozumieć potrzeby klientów. Dzięki temu, będzie w stanie przygotować rozwiązania optymalnie dopasowane do ich wymagań.


Nadesłał:

RedPen

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl